آیا زشت نیست که در جایی:”۶۰ درصد تماس ها با سامانه ۱۱۵ مزاحم تلفنی و تماس های غیرضروری است”

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه مزاحم تلفنی ۱۱۵ می تواند مساوی با مرگ یک امداد خواه باشد گفت: انبوه تماس های غیر ضروری با اورژانس ۱۱۵، فرآیندهای جاری این مرکز را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی:

۶۰ درصد تماس ها با سامانه ۱۱۵ مزاحم تلفنی و تماس های غیرضروری است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه مزاحم تلفنی ۱۱۵ می تواند مساوی با مرگ یک امداد خواه باشد گفت: انبوه تماس های غیر ضروری با اورژانس ۱۱۵، فرآیندهای جاری این مرکز را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

باقر بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، در ارتباط با افزایش بیش از حد تماس های غیر ضروری با اورژانس ۱۱۵ گفت: عدم آگاهی کافی تماس گیرندگان با رسالت اورژانس ۱۱۵، باعث افزایش روزافزون تماس های غیر ضروری با این سامانه شده و مزاحمت های تلفنی  ناآگاهانه نیز مزید بر علت بوده و همگی باعث گردیده است تا در برخی از موارد مددجویان واقعی اورژانس از خدمات به موقع و سریع این سامانه بی نصیب شوند.

بهرامی افزود: لزوماً هر تماسی با اورژانس به منزله اعزام آمبولانس نبوده و براساس تعاریف، پروتکل ها و قوانین موجود، موارد اورژانسی به مواردی اطلاق می شود که می بایست بیمار یا مصدوم را سریعا مورد رسیدگی و درمان قرار داد و چنانچه اقدام فوری به عمل نیاید، باعث خطرات جانی، نقص عضو، عوارض صعب العلاج و یا غیر قابل جبران خواهد شد. (ماده ۱آیین نامه اجرایی قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین)

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی در مراکز پیام اورژانس ۱۱۵، اولویت دادن به تماس گیرندگان جهت ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی می باشد، لذا به منظور ایجاد بهترین پاسخ عملیاتی در کمترین زمان ممکن برای افراد نیازمند به خدمات فوریت و استفاده بهینه از منابع و کدهای عملیاتی، کلیه تماس های صورت گرفته با ۱۱۵ توسط کارشناسان مرکز پیام تریاژ تلفنی می شوند که در فرآیند تریاژ تلفنی ضروری است تا تماس گیرندگان به تمامی سوالات کارشناسان مربوطه پاسخ دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی، در ادامه با بیان اینکه شماره ۱۱۵ بسیار حیاتی بوده و ارتباط مستقیم با جان انسان ها دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد تماس های صورت گرفته با سامانه ۱۱۵، مزاحمین تلفنی و  تماس های غیرضروری  می باشد، از کلیه شهروندان خواست ضمن پرهیز از تماس های غیر ضروری با اورژانس، درصدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران و بویژه کودکان باشند.

بهرامی گفت: در برخی موارد از مزاحمین تلفنی شکایت شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

به گزارش ایسنا در حال حاضر تعداد پایگاه های فوریتهای پزشکی موجود در استان ۷۲ پایگاه است که از این تعداد۳۰ پایگاه شهری و ۴۲ پایگاه جاده ای می باشد.

 

به نظر حقیر که واقعا زشت و نامناسبه! به نظر شما چی ؟!!!

منبع خبر:

http://orumiyeh.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=33285

6 دیدگاه

  1. سلام و خداقوت تشکر از حضور سبزتان سایت پر محتوای شما به دوستان ماپیوست

  2. خداوندا:
    گاهی فراموش میکنم که وقتی کسی کنار من نیست،
    معنایش این نیست که تنهایم!!
    معنایش این است که همه را کنار زدی تا خودم باشم و خودت..!!
    با تو تنهایی معنا ندارد!
    مانده ام تو را نداشتم چه می کردم..!
    دوستت دارم خدای خوب من..

    “بخشی از مناجاتهای شهید دکتر مصطفی چمران”

    سلام ونور…
    ممنون از حضور و حسن توجه شما بزرگوار..
    طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق.
    هر دو سنگرتون با افتخار لینک شد.
    در پناه خدا زهرایی بمانید.
    التماس دعای فرج و عاقبت بخیری با شهادت…

  3. سلام…
    بله موافقم…هر دو وبسایت شما لینک شد…
    سپاس از حضورتون…بازم به ما سر بزنید حتما..

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme